”Suntem în fața unor clienți care au așteptări foarte sus, știu foarte clar ce vor și cum vor să îl primească: cât mai personalizat. Ne ajută foarte mult tehnologia pe partea de comunicare: trebuie să ajungă mesajul potrivit la clientul potrivit, altfel intri în spam și greu mai ieși de acolo”, a explicat Taisia Radu, Leasing Director Cometex, la retailArena 2023. ”Trebuie să oferi o experiență cât mai lipsită de impedimente, pentru că oamenii așa se aștepată să funcționeze retailul. Avem așteptări venite din e-commerce, unde poți modela experiența de cumpărare așa cum dorești.”

Vizitatorii au început să caute operatori locali în centrele comerciale

De pildă, ar trebui o atenție mai mare în zona de wayfinding în centrele comerciale, ca să nu se rătăcească clientul. Iar tehnologia intervine în acest sens, potrivit reprezentantului Cometex. Un alt lucru la care vizitatorii se uită tot mai atent sunt valorile comunității lor: să aduci în centrele comerciale operatorii locali, care poate nu sunt foarte cunoscuți la nivel național. Acest fenomen a fost foarte vizibil inițial în cazul operatorilor Horeca, dar se întâmplă acum și cu designerii locali.

Și proprietarii și-au mai schimbat din abordare: în general aveau imaginea de organizație inflexibilă, foarte riguroasă, dar, acum au devenit tot mai flexibili, dat fiind că în ultima vreme conceptele sunt foarte dinamice. Focusul nu mai este doar pe centre comerciale, ci pe blended spaces, centre de regenerare urbană. ”Avem orașe unde ne uităm la scheme mixte – retail cu rezidențial. Iar în orașele mari poți veni cu scheme mult mai complexe – spații de lucru, învățare, entertainment, ospitalitate”, a spus Taisia Radu.