Prezent în cadrul retailArena, una dintre cele mai importante conferințe de business dedicate industriei de retail, FMCG și eCommerce, directorul general al Farmec a spus că pandemia s-a reflectat diferit în ultimii doi ani, la nivelul business-ului pe care îl conduce. Dacă 2020 a fost un marcat de o creștere cu 10% a cifrei de afaceri față de anul anterior, ajungând la o valoare de aproape 288 de milioane de lei (conform datelor raportate la Ministerul Finanțelor), 2021 stă sub semnul inflației crescute și a exploziei de prețuri la materiile prime.

Ca o caracteristică majoră, nu reușim să ne apropiem de cifra de afaceri a anului trecut (...) Noi aduce materiile prime pentru cosmetice din toată lumea. Peste 90% din materiile prime și ambalaje ne vin din import. Când vorbesc de explozie, vorbesc de o creștere de 30 până la 50% a prețului materiilor prime. Vă dați seama ce înseamnă asta pentru prețul produselor noastre.

Suntem prinși într-un proces de negociere cu partenerii noștri din retail cu care încercăm să negociem pe acea explozie a creșterii prețurilor la materiile prime (la care se adaugă prețul energiei pentru că statul compensează pentru consumatorul casnic, dar nici vorbă să plafoneze pentru consumatorii industriali). Vizăm o creștere de 8-10% a prețului produselor noastre”, a declarat Mircea Turdean, director general al Farmec, în cadrul retailArena 2021.