”Consumatorii se mută în digital, fiecare are alte obiceiuri de consum, alte preferințe, iar targetarea cu cataloage în format digital e mult mai eficientă”, a explicat Cătălin Pațachia, Country Manager Offerista Group, în cadrul retailArena 2023. Offerista este lider de piață pe segmentul de retail marketing digital și ajunge la peste 200 de milioane de consumatori din Europa lunar.

Companiile care au renunțat la cataloagele pe hârtie

El a dat ca exemplu grupurile Leclerc și Rewe, care au renunțat recent la cataloagele tipărite recent. IKEA, care avea un catalog cu tradiție de 80 de ani, și cel mai mare din lume ca tiraj, a renunțat la el. Și în România sunt retaileri care au făcut acest lucru – METRO sau Carrefour.

Un prim motiv este cel economic: tiparul și distribuția s-au scumpit, prețul hârtiei a crescut cu 95% în 2022 față de 2021 și cu încă 50% în Q1 în 2023. De asemenea, nici consumatorii nu mai vor astfel de cataloage. Statisticile arată că 44,7% mai citesc cataloagele, față de aproape 59% în 2016. ”Estimăm că doar 20% din cataloage își ating scopul”, a spus Cătălin Pațachia. Practic, 80% ajung la coș.