Programul Buy Back permite predarea rapidă a produselor sportive și primirea contravalorii pe loc, sub formă de voucher. Din 25 noiembrie, pentru articole evaluate la peste 500 de lei, clienții pot opta și pentru transfer bancar.

Programul acoperă biciclete și skateboarduri (indiferent de brand), rachete de tenis, trotinete și produse de fitness marca Decathlon, precum și echipamente sezoniere precum SUP, kayak, schi și snowboard, conform listelor disponibile în calculatorul de Buy Back.

Anul acesta, principalele articole predate de către clienți au fost bicicletele pentru copii, trotinetele și echipamentele de fitness. Produsele colectate sunt evaluate, recondiționate și repuse în vânzare ca articole recondiționate, la preț redus. Bicicletele recondiționate au o garanție de doi ani, identică cu cea a produselor noi, iar prețurile sunt cu până la 40% mai mici față de modelele noi similare.

De altfel, potrivit Decathlon, ponderea bicicletelor recondiționate în totalul vânzărilor este în creștere. De la începutul anului, 17% dintre bicicletele vândute la nivel național au fost recondiționate, iar în sezon procentul a urcat până la 30%.

Programul nostru de Buy back este o soluție sustenabilă. Bicicletele și trotinetele, skateboardurile sau schiurile, care au crescut împreună cu copiii, de exemplu, pot primi o nouă viață. Este vorba, printre altele,  despre a crește responsabil și a avea grijă de viitor, în timp ce ne bucurăm de sport.

Gabriela Barbu, director sustenabilitate Decathlon România

În luna noiembrie,  Decathlon a derulat campania  „Buy Back Friday”, care a încurajat clienții să aducă echipamentele sportive pe care nu le mai folosesc, oferindu-le, în schimb, mai multă putere de cumpărare pentru produsele de care au cu adevărat nevoie, prin oferirea de 50 lei extra la depunerile de produse, un beneficiu  pe care retailerul își dorește să-l readucă și în 2026.

În perioada următoare, retailerul se așteaptă la creșterea depunerilor de schiuri, prețul pentru o pereche de schiuri recondiționate fiind comparabil cu prețul închirierii unei perechi de schiuri pentru câteva zile.

Decathlon, cel mai important retailer european de articole sportive, deține în momentul de față 31 de magazine la nivel național, la care se adaugă platforma online și aplicația Decathlon, fiind prezent pe piața de retail sportiv din România încă din 2009, cu aproximativ 1.600 de coechipieri în 2024. 
Decathlon oferă iubitorilor de sport articole și echipamente pentru mai mult de 80 de sporturi, conform celor mai înalte standarde de calitate și inovație în domeniu, păstrând în permanență obiectivul strategic de a pune oamenii în mișcare prin minunile sportului (Move people through the wonders of sport) și facilitând aceasta prin oferirea unui raport calitate - preț foarte bun.