Lanțul de magazine Action și-a continuat expansiunea puternică, adăugând 221 de magazine noi în această perioadă.
În prezent, rețeaua Action numără un total de 3.139 de magazine, fiind activă în 14 țări diferite.
Action, retailerul de tip discount non-alimentar, a continuat să înregistreze creștere în Europa în trimestrul al treilea al anului 2025, în ciuda unei încrederi mai scăzute a consumatorilor în Europa.
Vânzările nete pe nouă luni au crescut la 11,2 miliarde EUR, în creștere cu 17,4% față de 2024.
Creșterea vânzărilor pe bază comparabilă a fost de 6,3%, determinată în principal de creșterea numărului de clienți.
Magazinele Action au înregistrat din nou o creștere puternică a numărului de clienți, cu o performanță deosebit de solidă în Italia și Spania.
Vânzările de produse specifice sezonului de vară (cum ar fi cele pentru picnic și vacanță) au performat bine în perioada analizată.
Totuși, scăderea încrederii consumatorilor a frânat creșterea vânzărilor (pentru aceleași magazine), efectul fiind cel mai vizibil în Franța.
Clienții din întreaga Europă continuă să aprecieze Action pentru ceea ce facem cel mai bine: să oferim produse de bună calitate la cel mai mic preț. Până acum, în acest an, am întâmpinat în medie 20,6 milioane de clienți în magazinele noastre în fiecare săptămână, în creștere față de 20,2 milioane.
Hajir Hajji, CEO Action
Un nou val în retail, pe măsură ce Action își accelerează expansiunea în România
Action plănuiește să deschidă aproximativ 380 de magazine noi în 2025, marcând totodată intrarea pe piața din România
Pe 24 septembrie, Action a deschis primul său magazin în România, la Pitești, marcând începutul operațiunilor pe cea de-a 14-a piață a sa.
De atunci, Action a mai adăugat deja încă patru magazine.
În total, Action a adăugat 221 de magazine în primele nouă luni ale anului 2025 în toate cele 14 piețe Action.
Action este acum pe cale să adauge aproximativ 380 de magazine în 2025, depășind obiectivul inițial de 370 de magazine.
În trimestrul al treilea, Action a înregistrat o altă etapă importantă în rândul clienților: aplicația Action a fost descărcată de peste 10 milioane de ori.
Aplicația Action a fost introdusă în 2021 în Olanda și este acum disponibilă pe toate piețele Action.
Aplicația oferă clienților informații de primă mână despre produsele Action, evidențiind promoțiile săptămânale și produsele noi și oferind acces la liste de favorite, recomandări și chitanțe în aplicație.
În prima jumătate a anului 2025, Action a înregistrat o creștere a veniturilor cu 17,9%, ajungând la 7,3 miliarde de euro. Această creștere s-a datorat în principal deschiderilor de magazine.
Action și-a pus bazele afacerii în urmă cu aproape 30 de ani cu un mic magazin în Enkhuizen, Olanda și de atunci a avut o călătorie uimitoare. În 2023, vânzările nete ale Action au crescut cu 27,8%, ajungând la 11,3 miliarde de euro, în mare parte ca urmare a creșterii vânzărilor similare de 16,7%. În prezent, Action are 3.107 magazine și operează în 14 țări.



