Incertitudinea, a spus Adrian Mihai la retailArena 2023, a descris situația din ultima perioadă. ”Coșmarul nostru cel mai mare acum este lipsa de oameni. Acum 3-4 ani ne plângeam că nu găsim oameni pregătiți, acum nu mai găsim deloc. Înainte, din 6-7 interviuri alegeam un curier - entru că aceasta cred că e cea mai importantă funcție - acum nu mai avem de unde alege, luăm ce găsim în piață”, a spus CEO-ul FAN Courier.

Încă nu au apărut roboții care să meargă la client să ridice o expediție

La ora actuală, compania are 8.800 de angajați și ar urma să ajungă la 9.000 la finalul lui 2024. Dintre aceștia, în jur de 4.600 sunt curieri. Or, spune Adrian Mihai, o expediție trece prin cel puțin 7 oameni. Și oricât de mult ar automatiza procesele o companie, ”încă nu au apărut roboții care să meargă la client să ridice o expediție.”

FAN Courier a demarat un program de digitalizare acum un an și jumătate. ”Am adus un specialist extern, ne-a smotocit în toate direcțiile vreo lună și a zis că avem multe lucruri de făcut:începând cu baza de date, care trebuie pusă la punct”, spune Adrian Mihai. ”Fratele meu, care e și partener, spune că de multe ori se simte ca la începutul companiei”. În acest moment, compania are 14 proiecte de digitalizare pe care trebuie să le finalizeze.